donderdag 17 december 2009

Week 3: Up north

Hier zijn we weer!
Terug in de bewoonde wereld waar ze internet en de gsm weer kennen.
Even recapituleren:
Vorige week dinsdag hebben we dan toch onze auto gevonden. Een holden commodore Stationwagon die we naam Gust Lightening hebben gegeven. Wie Sofie haar filmsmaak kent weet al wel vanwaar de naam :) We hebben onze Gust overgekocht van een Fransoos die hier al 20 jaar woont, zelf een garagist die ons dan ook een spoedcursus mechanicien heeft gegeven voor on the road en hierbij kregen we dan ook een toolbox.
De dag erna was de auto helemaal van ons en waren de papieren ook in orde. Diezelfde dag hebben we onze koffer gevuld met 2e hands campingsspullen. Nu waren we helemaal klaar to hit the road (outback) Jack! Onze 1e nacht in een tent was een feit!
Na de ochtend gym in de pool daar vertrokken we naar het noorden.
1e stop: Palm Cove, een mooi strand waar je helaas enkel kan zwemmen in afgebakende delen wegens te veel stingers!
Dan reden we verder tot aan Port Douglas waar we onze tent opstelden. 's Avonds ontmoette we 2 Nederlandse jongens die dezelfde kant uitmoesten m hun huurwagen. Vanaf de volgende dag zijn we samen beginnen reizen.
Na te zwemmen in de Mosmann Gorge zijn we fruitwijnen gaan proeven, mango, lychee, passievrucht,.... Voor kerst hebben we een fles lycheewijn gekocht.
Dan reden we verder naar Daintree Village een dorpje bij het regenwoud, Daintree. Toen we aan een local vroegen waar er een kamping was kregen we spontaan een slaapplaats aangeboden. Die nacht sliepen we in de afgelegen boederij van boer Croog en hond Jimmy. Deze locatie was adembenemend omdat het afgelegen tussen de bergen lag.
De volgende ochtend nam onze boer ons mee vissen. Sofie had bijna beet maar de vis was gaan zwemmen met haak en al. Onze hollandse vrienden hadden meer geluk en vingen een haai! Na een fotoshoot met de haai smeten we hem terug in het water.
Dan namen we afscheid van boer Croog en gingen we weer naar Daintree. Hier deden een crocodile river cruise, helaas met weinig succes want we zagen geen crocs.
Dan gingen we met onze gust op de ferry richting Cape Tribulation. Daar zijn we wat gaan zonnen op Thorton beach, een strand waar niemand anders was, wit zand, blauw groene zee...om jullie toch wat jaloers te maken!
De dag erna kwamen we aan in Cape Tribulation zelf, the place where jungle meets beach.
Hierna was het deel 2 van de river cruise. Met meer succes ditmaal want we zagen een paar krokodillen en zelfs een python!
Hierna namen we afscheid van onze hollandse reisgenoten en gingen we verder onze weg, naar mount molloy. Hier konden we gratis kamperen op een restarea!
De dag erna vertrokken we naar Cooktown, een rit van 3u. Tegen de middag kwamen we aan en gingen we picknicken en wandelen in de botanical gardens. De wandeling was vermoeiender en steiler dan we verwachtten. Maar we hebben toch weer enkele mooie stranden en natuur gezien.
De dag erna hebben we de geschiedenis van Cooktown uitgespit. De plaats waar James Cook aan land ging in 1770. De ontdekker van Australie.
Hierna reden we terug naar onze gratis rest area.
De volgende dag gingen we terug naar Cairns en maakten we enkele tussenstops in Mareeba en Kuranda , hier hebben we de Baron Falls gezien, vrij indrukwekkend!
Nu zijn we weer in Cairns, morgen gaan we met een zeilboot snorkelen en overmorgen duiken. Dit allemaal in The Great Barriere reef! Hierna gaan we eindelijk zuidwaarts...